استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

استفاده از تکنولوژی روز شیشه در دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها اهمیت بسیار زیادی در میان سایر افراد پیدا کرده است. طراحان ساختمان و افرادی که در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی نقش دارند سعی می‌کنند همواره از تکنولوژی های جدید در طراحی‌های خود استفاده کنند. برای این کار روزانه به دنبال روش‌های جدید و لوازم مدرن موثر در طراحی دکوراسیون هستند. از زمان‌های قدیم تا به امروز شیشه‌ها نقش اساسی در طراحی دکوراسیون داشته‌اند. شیشه هیچوقت نقش مهم خود را در این زمینه از دست نداده و نخواهد داد، بلکه روز به روز به میزان تاثیر و اهمیت آن افزوده می‌شود. با  توجه به محبوبیت شیشه‌ها، روز به روز شاهد بوجود آمدن لوازم و تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که با استفاده از شیشه بوجود آمده‌اند. این لوازم جدید تاثیر بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون ساختمان‌ها دارند. از جمله این محصولات می‌توان به شیشه لاکوبل، کابین دوش، پارتیشن شیشه‌ای و در نهایت نرده شیشه‌ای اشاره کرد. در ادامه با هر کدام از این لوازم بیشتر آشنا می‌شویم.

 

m4z0_r5.jpg

 

استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

نرده شیشه‌ای همانطور که از نام آن مشخص است نرده‌هایی برای حفاظت از زوایای کناری اطراف پله‌ها هستند که در گذشته از جنس آهن ساخته می‌شدند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرده‌ها را از جنس شیشه می‌سازند. نرده شیشه‌ای به دلایل متفاوتی طراحی و ساخته شد. این نرده‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و مدرن‌سازی ساختمان‌ها دارند. با توجه به نقش مهم شیشه در دکوراسیون ساختمان های امروزی، می‌توان گفت که امروزه برای زیباسازی  و مدرن‌سازی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها در مرحله اول از شیشه ها کمک گرفته می‌شود. با توجه به این نکته استفاده از نرده‌های شیشه‌ای می‌تواند در یکپارچه سازی فضای داخلی خانه ها و یا ساختمان های اداری و تجاری موثر باشد.

از دلایل دیگر استفاده از نرده شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی، تنظیم نور داخل ساختمان‌ها است. شیشه‌های ساده می‌توانند نور را از داخل خود عبور داده و نور مورد نیاز درون ساختمان‌ها را فراهم کنند. ساخت پله هایی از جنس شیشه که در حال حاضر امکان پذیر شده است در کنار نرده شیشه‌ای، می‌تواند فضای داخلی خانه ها را پرنورتر و زیباتر جلوه دهد. به همین سادگی می‌توانید فضایی برای پرورش گل ها و گیاهان را در خانه ها فراهم کنید که به سادگی میزان نور مورد نیاز گیاهان را با استفاده از دکوراسیون شیشه‌ای تامین می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که این نوع نرده در دو نوع کلی تولید و استفاده می‌شود. می‌توان نرده ها به صورت تمام شیشه طراحی کرد یا اینکه به صورت تلفیقی از شیشه و فلز برای طراحی و ساخت نرده ها استفاده کرد. هر دو نوع زیبایی خاص خود را دارند و با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان ها می‌توان نوع مناسب را انتخاب کرده و استفاده کرد.

 

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

یکی دیگر از تکنولوژی‌های جدید شیشه در طراحی و دکوراسیون، پارتیشن شیشه‌ای است که امروزه در طراحی ساختمان‌ها نقش بسیار موثری دارد. پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان به نوعی استفاده از شیشه برای ساخت دیوار معرفی کرد. در این صورت می‌توان اتاق هایی با دیوار های شیشه‌ای طراحی کرد. این اتاق ها می‌توانند در بسیاری از موارد بسیار کاربردی باشند. بعلاوه در ساخت یک اتاق شیشه‌ای برای کاربرد اصلی می‌‎توان تاثیر بسیار زیادی توسط این اتاق‌ها در زیبایی، مدرن‌سازی منازل و ساختمان‌های تجاری مشاهده کرد. می‌توان با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای فضای اصلی موجود در خانه ها را به قسمت های مختلف تفکیک کرده و به سادگی در برابر ورود عوامل متعدد خارجی مقاومت کرد. از جمله این عوامل به صداها، گرد و خاک، حشره ها و ... اشاره می‌کنیم. طراحی این نوع پارتیشن نیاز به دقت و تخصص زیادی دارد. بهترین کاربرد برای این پارتیشن‌ها استفاده در ساختمان های اداری و شرکت ها است.

استفاده از کابین دوش در طراحی و دکوراسیون داخلی

 

کابین دوش یک محفظه در اندازه های متفاوت است که در داخل حمام ها قرار می‌گیرد. این محفظه حاوی دوش و متعلقات مربوطه است که یک پنل کنترلی در قسمت پشتی آن قرار داده شده است. با استفاده از این پنل می‌توان تنظیمات مخصوص به دوش را تغییر داد و بر طبق خواسته شخص تنظیم کرد. این نوع کابین‌ها با توجه به اندازه حمام انتخاب می‌شوند و برای نظافت و پاکیزگی بیشتر طراحی و تولید شده‌اند. درب‌های کابین دوش از جنس شیشه بوده و در دو نوع کشویی و باز شو طراحی و ساخته می‌شود. برای طراحی این نوع محصول شیشه‌ای از طرح ها و اندازه های متفاوتی استفاده می‌کنند. استفاده از کابین در داخل حمام ها در کنار وان می‌تواند یک امکانات کامل برای استحمام محسوب شود. معمولا کسانی که می‌خواهند یک دوش سریع بگیرند از کابین دوش یا دوش های معمولی استفاده می‌کنند. در حالی که استحمام در وان ها زمان بر بوده و نیاز به آماده‌سازی وان ها خواهد داشت.

برندگان جایزه ادبی پولیتزر بخش هشتم

برندگان جایزه ادبی پولیتزر بخش هشتم

از ابتدا تا امروز

دفترچه خاطرات سنگی | کارول شیلدز | مترجم: مهری شرفی | انتشارات روشنگران

خانواده استون از دیرباز در کار سنگ بوده اند. گویی سنگ بخشی از هویت و نشان تبار آنان است. دفترچه خاطرات سنگی، اشاره ای معنی دار و کمی هم زیرکانه به همین نشان و شغل خانوادگی است.

مارتین درسلر (داستان یک خیال پرداز آمریکایی) | استیون میل هاوزر | مترجم: سیروس قهرمانی | انتشارات مروارید

این کتاب شرح سفر اکتشافی و سحرانگیز مارتین نوجوان است که با کار در مغازه‌‌ی سیگارفروشی پدر آغاز می‌شود و به ساختن و مدیریت هتلی غول‌آسا می‌انجامد. جهان مارتین درسلر سرشار از شوق زندگی و رمز و راز است. او همراه با دو زن، یکی واقعی و پرجنب‌وجوش و دیگری اثیری و بی‌تفاوت، موفق می‌شود آرزوهای قلبی‌اش را برآورده کند. آرزوهایی که دست‌آخر در آن‌ها مرز بین واقعیت و خیال‌پردازی، بلندپروازی و جنون مخدوش می‌شود.

زندگی بی‌دغدغه آمریکایی | فیلیپ راث | مترجم: سالومه خدابخشی | انتشارات ماهابه

همزمان با پایان پریشان و ناآرام عصری که با عنوان «قرن آمریکا» شناخته می‌شد، فیلیپ راث، رمانی با عظمتی بی‌حدوحصر به مخاطبان عرضه می‌کند که مرثیه‌ای برای همه‌ی وعده‌ووعیدها در دستیابی به موفقیت، نظم اجتماعی و سعادت و کامروایی در سده‌ی جاری است. شخصیت اصلی راث در رمان زندگی بی‌دغدغه آمریکایی، ورزشکاری افسانه ای در دبیرستان نیوآرک به نام سویید لووف است. کسی که در سال های پررونق پس از جنگ بزرگ می‌شود و با دختر شایسته‌ی ایالت نیوجرسی ازدواج می‌کند، کارخانه‌ی دستکش‌سازی پدرش را به ارث می‌برد و به خانه‌ای سنگی در روستای اولد ریمورک نقل مکان می‌کند. اما یک روز در سال ????، رویای آمریکایی دل‌نشین سویید، او را ترک می‌گوید…

فروشگاه آنلاین کتاب کاواک

چاپ مهر و آشنایی با انواع مهر و روش های ساخت

چاپ مهر و آشنایی با انواع مهر و روش های ساخت

چاپ مهر

اهمیت ساخت مهر در کسب و کار

اعتبار لازمه و جوهره هر کسب و کاری است، جایگاه شما در بازار تنها دارایی تان در ذهن مشتریان است. ساخت مهر مناسب با نام شرکت و نوع فعالیت آن شرکت یک هویت منحصر بفرد است و به نوعی تمامی قرار دادها و نامه های اداری با مهر معتبر می شود.

آشنایی با مهر سازی و تاریخچه ی آن

بی تردید قدمت مهرسازی به قدمت مفهوم مالکیت آدمی و تثبیت آن است و پیش از اختراع خط، مُهر در ایران اولین ابزار تثبیت فردیت و مهم ترین رکن در اعتباربخشی و شناخت اسناد بوده است و این در صورتی است که تاریخ و سابقه مهر در ایران به حدود ? هزار سال می رسد و همچنین مورد استفاده در ممالک دیگر بوده است و این به گونه ایست که در دنیای امروز هر مجموعه تجاری و صنعتی و یا افراد متخصص برای حضور در بازار برای به رسمیت بخشیدن به اسناد به مهر نیاز دارند.

روش های ساخت مهر و مرسوم ترین آن ها

امروزه مهرسازی به روش های گوناگونی طراحی و ساخته می شوند.

مهر ژلاتینی پر مصرف ترین نوع مهر است مانند:

  • مهر دسته چک
  • مهر شخصی
  • مهر شرکت
  • و مهر ادارات و بانک ها

مهر برجسته یا مهر فلزی : که برای ساخت :

  • مهر محضرها و مهر دفترخانه استفاده می شود .

مهر لیزری :

  • که در کمتر از چند ثانیه و با کیفیت عالی انجام می دهد.

مهر برنجی :

  • یکی از قدیمی ترین شیوه های امضا یا مهر موم مهربرنجی می باشد.

 

ادامه مطلب : چاپ مهر

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

 

 

طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک

قبل از هر چیز بگوییم که برای تولید این کیف پارچه حتماً نباید اصول ساخت رو بلد باشید

فقط کافی است الفبای تولید و ساخت را بدانید.

در این پست طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک را می آموزید.

در این آموزش ساخت گوشه های کناری و جیب بیرونی برای کیف بخوبی توضیح داده شده

و به همین خاطر یک نوع اصول خیاطی هم محسوب می شود.

الگوی این کیف طوری طراحی شده که می توانید اندازه آن را هرچقدر که بخواهید افزایش دهید.

کیفی که در تصاویر بالا می بینید 38 در 38 سانتیمتری است و میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

کیف با پارچه جین دوخته شده اما میتوان از هر نوع پارچه محکم و بادوام دیگر استفاده کرد.

دقت کنید که اندازه پارچه اصلی و آستر با توجه به ابعادی که برای کیف انتخاب کرده اید، تغییر میکند.

 

  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه اصلی (جین، کرباس، کتان و ...)
  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه آستر (کتان، پشمی، ابریشمی و ...)
  • اتو و تخته اتو
  • قیچی، کاتر، خط کش، موکت برش
  • سنجاق
  • قلم خیاطی
  • چرخ خیاطی
  • نخ و سوزن

اگر در اولین مرحله یعنی بریدن پارچه ها دقت نکنید،

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

کارتان در مراحل بعد بی نتیجه باقی می ماند. قبل از بریدن همه پارچه ها را اتو کنید.

برای دوخت کیف پارچه ای باید تکه های پارچه زیر را ببرید:

  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • دو تکه از پارچه آستر با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • یک تکه از پارچه آستر و پارچه اصلی با ابعاد 22.8 در 22.8 (برای جیب)
  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 15.2 در 60.9 سانتیمتر (برای دسته ها)

سعی کنید تا جایی که می توانید لبه های پارچه ها را دقیق و مرتب ببرید تا کار دوخت دشوار نشود.

برای دوختن جیب روش های مختلفی وجود دارد و ما از روشی استفاده کرده ایم

که یک آستر هم برای جیب در نظر گرفته میشود. دو تکه پارچه ای که برای جیب کیف بریده اید

را بردارید و آنها را روی هم قرار دهید (طوری که روی پارچه به سمت داخل باشد).

سه طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید. سنجاق ها را بصورت عمودی

قرار دهید مطابق تصویر) تا قسمتی که دوخته نمی شود، مشخص باشد.

بعد از دوختن جیب از طریق این سوراخ جیب را برمی گردانیم.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دوختن جیب را با فاصله نیم سانتیمتری از کنار اولین سنجاق عمودی شروع کنید

و به سمت سنجاق بعدی حرکت کنید. ابتدا و انتهای دوخت ها را بست بزنید.

بعد از اینکه دور جیب را دوختید، جیب را برگردانید تا روی آن به بیرون باشد.

همانطور که می بینید دهنه جیب باز است. دو سر پارچه را طوری به سمت داخل تا کنید

که این لبه جیب هم با سایر لبه ها تراز باشد. حالا این قسمت را خوب اتو کنید.

حالا قسمت باز بالای جیب را هم بدوزید. فاصله نیم سانتیمتری از محل سنجاق ها را هم درنظر داشته باشید.

جیب را یکبار دیگر اتو کنید.

دو پارچه ای که برای دسته های کیف پارچه بریده اید را بردارید و آنها را از وسط تا کنید.

دقت کنید که پشت پارچه باید به سمت بالا باشد. هر دو پارچه را خوب اتو کنید تا یک خط وسط آن بیفتد.

حالا تای پارچه را باز کنید و دو لبه پارچه را به سمت وسط تا کنید. دوباره بندها را اتو کنید.

حالا یکبار دیگر بند را از وسط تا کنید و دوباره اتو بزنید.

 

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

بند را زیر چرخ بگذارید و دوختن را شورع کنید. بست زدن و درنظر گرفتن حاشیه دوخت را فراموش نکنید.

یکی از دو تکه ای که از پارچه اصلی بریده اید را بردارید و آن را طوری روی سطح کارتان بگذارید که روی آن به سمت خودتان باشد.

حالا باید جیب را روی این پارچه قرار دهید.

بهتر است جیب با بالا و پایین 7.6 سانتیمتر و از لبه ها 21 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

محل جیب را مشخص کنید و آن را با سنجاق سر جایش ثابت کنید.

حالا باید جیب را دقیقاً از محل دوخت به پارچه بدوزید. دو طرف و پایین جیب را بدوزید و بالای آن را باز بگذارید.

دو تکه پارچه بیرونی کیف را طوری روی هم قرار دهید که روی آنها به سمت داخل باشد.

پایین و دو طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف زنانه )

قبل از شروع دوخت مطمئن شوید که بالای جیب به سمت بالای کیف است.

دوخت کیف را از بالای سمت راست شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید

و به سمت چپ ادامه دهید. دوخت را با فاصله مناسب از لبه پارچه انجام دهید.

وقتی دوخت پارچه تمام شد،

سنجاق ها را باز کنید و پارچه را اتو بزنید.

گوشه های اضافی را ببرید و با استفاده از قیچی مخصوص حاشیه ها را مرتب کنید.

در این مرحله نباید پارچه را برگردانید و بگذارید پشت و رو باقی بماند.

همین مراحل را برای آستر هم تکرار کنید اما آستر را برگردانید و آن را اتو کنید.

آستر را داخل پارچه بیرونی کیف پارچه ای قرار دهید؛ طوریکه روی پارچه به سمت بالا باشد.

همانطور که در تصویر می بینید لبه های آستر را تا کنید و آن را به سمت داخل حرکت دهید.

حالا دسته هایی که درست کرده اید را بردارید و و آنها را مثل تصویر سوم شکل دهید.

دسته ها باید به یک شکل خم شده باشند و سر آنها مسطح باشد.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دسته ها را از طرف رو بین پارچه بیرونی و آستر قرار دهید. دقت کنید

که سر دسته ها با لبه های کیف تراز باشد و حدود 17.5 سانتیمتر در داخل کیف قرار داشته باشد.

دسته ها را در همین حالت سنجاق کنید. حواستان باشد که دسته را به یکی از دو طرف کیف سنجاق کنید

و سنجاق از آستر و پارچه طرف دیگر کیف عبور نکند.

همین مراحل را برای دسته دیگر تکرار کنید تا کیف برای دوخت دسته ها آماده شود.

لبه بالایی کیف را با سنجاق بزنید و حواستان باشد سنجاق ها از طرف دیگر کیف رد نشوند.

سنجاق های بین دسته ها را بصورت عمودی قرار دهید تا مشخص شود کدام قسمت ها را نباید بدوزید.

در ادامه کار کیف را از طریق قسمت های دوخته برمی گردانیم.

وقتی سنجاق ها را زدید، لبه کیف را زیر پایه فشار چرخ خیاطی قرار دهید.

به این ترتیب لبه سمت راست پایه راهنمای حاشیه دوخت تان می شود.

از سنجاق پایینی عمودی شروع کنید و به سمت سنجاق بالای آن حرکت کنید. شرو و پایین دوخت را هم بست بزنید.

سنجاق های کیف را باز کنید و آستر را از قسمتی که هنوز ندوخته اید، بیرون بکشید.

اینکار را به آرامی انجام دهید و عجله نکنید. وقتی آستر کاملاً بیرون آمد،

پارچه بیرونی را هم به رو برگردانید. کیف را صاف کنید و اتو کنید.

همانطور که می بینید یک سوراخ همچنان روی کیف وجود دارد. آستر را از این سوراخ داخل کیف کنید و دوباره کیف را اتو کنید.

قسمت باز کیف پارچه ای را روی سر میز اتو قرار دهید و لبه بالایی کیف را اتو کنید.

وقتی کیف را کاملاً اتو کردید و همه لبه های آن را صاف کردید،

دور کیف را یکبار بدوزید تا کارتان با لبه ها تمام شود و سوراخ بالای کیف هم بسته شود.

برای اینکه شکل بهتری داشته باشد و لبه های آن تیزتر باشند،

باید لبه های آن را صاف کنیم و آنها را بدوزیم. قبل از شروع کار کیف را برگردانید تا آستر آن رو به بیرون باشد.

گوشه کف کیف را در دست بگیرید و آن را طوری صاف کنید که یک مثلث شکل بگیرد.

وقتی مطمئن شدید لبه ها و حاشیه ها با هم تراز هستند، این قسمت کیف را اتو کنید.

یک خط کش بردارید و آن را در امتداد مثلث قرار دهید و یک خط 16.5 سانتیمتری روی آن علامت بزنید.

فرقی نمی کند علامت تان چقدر از مثلث را کوتاه کند. زیر این خط را سنجاق بزنید چرخ خیاطی را تنظیم کنید

و روی این خط را بدوزید. ابتدا و انتهای دوخت تان را کوک بزنید.

حالا این لبه را ببرید. می توانید با ابزار مخصوص لبه ها را برش بدهید تا رشته رشته نشود.

کیف پارچه ای آماده است و می توانید از آن استفاده کنید. این نوع کیف پارچه ای

نیاز چندانی به زیپ ندارد اما می توانید یک بند یا چسب برای درب آن بگذارید.